| | Czy w Polsce nie ma oddzialu PZU gdzie mozna zawrzec NW samochodowe
| | z PZU w siedzibie PZU, lecz tylko z posrednikiem ??
Ja kilka lat pracowalem w firmie (biuro podrozy), ktore bylo agentem roznych
firm ubezpieczeniowych. Na podstawie moich doswiadczen nie rozumiem Twojego
problemu. Jest on sztuczny i chyba chodzi Ci tylko o to, zeby sie czepiac
PZU. A moze nie masz do zaufania do osoby, ktora wystawila Ci polise i
przystawila pieczatke agenta.


Sztuczny jak sztuczny. Pare lat temu Westa zastosowala manewr taki:
ktos mial zabytkowy samochod. Ubezpieczyl wedle wartosci gieldowej -
dla kolekcjonerow. Nie minelo pol roku - ukradli ze stodoly.
Westa stwierdzila ze agent zawyzyl wycene auta, auto jest warte ...
40 letni samochod to na dzisiejsze warunki bedzie kwota powiedzmy 50zl
[z gieldy samochodowej], wartosc polisy obnizyla i czym predzej
odeslala "nadplacona skladke".
A teraz drobne pytanie jak by to wygladalo w przypadku gdy agent nie
jest pracownikiem firmy?

Ale chyba na polisie bylo duzymi literami
wydrukowane, ze jest to polisa firmy np. PZU SA. Poza tym taka polisa
powinna byc ostemplowana pieczecia firmowa PZU SA (lub innego
ubezpieczyciela).


Po prawdzie to jest jeszcze problem uczciwosci agenta. Pieczatka nie
stanowi dzis problemu, druk firmowy tez niewielki. Albo agent druki ma
oryginalne, tyle ze nie odprowadza do PZU gotowki, i mowi ze klienci
do niego nie przychodza.
Jestem ubezpieczony, czy nie ?

J.


· 

Pewnie to pytanie juz padlo ale spytam jeszcze raz czy ktos wie gdzie moge
na www znalezc jakas dobra mape (program) ktora pzowi szczegolowo zaplanowac
trase pordrozy autem po Europie.


Na www to pewnie nie znajdziesz, ale polecam
Microsoft AutoRoute Express Europe. Wychodzi
aktualizacja co roku, na obecny wyszla juz dobre
pare miesiecy temu i jest dosyc rozpowszechniona.
Licencja kosztuje chyba okolo 80-100 zl (moge sie
mylic), znajdziesz tez pirata na gieldzie
(oczywiscie do niczego nie namawiam...).
Program umozliwia wytyczenie dowolnej trasy
przejazdu, zaplanowanie przystankow w dowolnych
miejscach, ma opcje wyznaczania najlepszej
trasy (zarowno ze wzgledu na dlugosc, jak i np.
szybkosc przejazdu - czyli preferuje autostrady),
mozesz podac koszty benzyny i srednie spalanie
auta na roznych rodzajach drogi i przy roznych
predkosciach srednich, a na podstawie tego otrzymasz
przewidywane zuzycie paliwa, koszt paliwa i szczegolowo
rozpisane czasy przejazdu poszczegolnych odcinkow,
a nawet informacje o tym, kiedy nalezy zatankowac
(to dla blondynek). Co jest w nim rewelacyjne (moim zdaniem)
to fakt, ze ma bardzo duza bade danych o wszelakich
punktach turystycznych po drodze. Mam na mysli wszystkie
hotele, campingi, plaze, zabytki, itp. W zeszlym roku
jechalem sobie wzdluz Lazurowego Wybrzeza i zatrzymywalem
sie na campingach TYLKO na podstawie tego programu.
Wszystko sie zgadzalo co do uliczki, prawie jakbym
mial nawigacje w aucie. Szczerze polecam.

Pozdrawiam,
Piotr


w prasie np. Auto-biznes', 'Gielda samochodowa', powtarzaja sie takie
ogloszenia typu:
'Sprowadzam amerykanskie krazowniki i pomagam zarejestrowac jako
zabytki...tel. 0604887192 '
I jest zdiecie Ford CrovnVictoria z 83r. , a zabytek musi miec chyba 20+
lat?
A moze wystarczy, ze taki Ford albo Chevy Caprice jest odpowidznio kanciasty
i obfity w chromy (czyli do 90r) i jakos mozna go zarejestrowac jako
zabytek. (?)



PILNE

Czy moge jakos zamowic samochody produkowane tylko w stanach chodzi mi o
chryslera crossfire'a lub lexus cabrio




w prasie np. Auto-biznes', 'Gielda samochodowa', powtarzaja sie takie
ogloszenia typu:
'Sprowadzam amerykanskie krazowniki i pomagam zarejestrowac jako
zabytki...tel. 0604887192 '
I jest zdiecie Ford CrovnVictoria z 83r. , a zabytek musi miec chyba 20+
lat?


nie musi, musi posiadac wartosc kolekcjonerska !

Pawel,


· 

| Potrzebuje wyregulowac luz zaworow w mojej zabytkowej fiescie 1.6D


mialem taka... ale ja olalem problem luzu zaworow.. przy pewnej wartosci
auta pewne "inwestycje" sa bezsensowne. Jezeli jednak nie lubisz
klepnaia zaworow to kup autogielda i podzwon za tymi podkladkami do
regulacji -pewnie grosze kosztuja)... na gieldzie samoch. we Wrocku stoi
gosciu z szyldem "pierscienie tlokowe i cos tam..." - pewnie moze miec
takie rzeczy w ofercie. co de regulacji.. zrobi ja pewnie kazdy mechanik
tylko najlpeiej samemu dowiedz sie jakie te luzy powinny byc
Przemek



| Potrzebuje wyregulowac luz zaworow w mojej zabytkowej fiescie 1.6D

mialem taka... ale ja olalem problem luzu zaworow.. przy pewnej wartosci
auta pewne "inwestycje" sa bezsensowne. Jezeli jednak nie lubisz
klepnaia zaworow to kup autogielda i podzwon za tymi podkladkami do
regulacji -pewnie grosze kosztuja)... na gieldzie samoch. we Wrocku stoi
gosciu z szyldem "pierscienie tlokowe i cos tam..." - pewnie moze miec
takie rzeczy w ofercie. co de regulacji.. zrobi ja pewnie kazdy mechanik
tylko najlpeiej samemu dowiedz sie jakie te luzy powinny byc
Przemek


Sprawdzilem luzy i sa _zdecydowanie_ za male, co moze byc przyczyna
problemow z odpalaniem na zimno (wtryski, grzanie sprawdzone).
W czestochowie chcieli ode mnie za reg. 60 PLN ale nie mialem czasu
tego zroibc. Mysle ze we wro znajde kogos kto to zrobi za podobna
cene.
A chce to robic w warsztacie (mimo  ze zwykle sam robie wiekszosc
rzeczy) bo do wyjecia tych skubanych podlkladek trzeba 2 narzedia
ktore trudno czyms zastapic.
Poza tym robiac w warsztacie nie place za plytki - o ile moje stare
plytki zostawie "w rozliczeniu".

pozdrawiam
bartek j


a i jeszcze jedno, zapowiedź moto-bajzlu

za www.motofakty.pl


W najbliższy piątek i sobotę (11 - 12 maja) na łódzkim stadionie KS Start odbędzie się kolejna edycja Moto Weteran Bazar.

To jedna z największych w Polsce giełda dla miłośników motocykli zabytkowych i klasycznych, militariów i zabytkowej techniki. Jednym słowem uczta dla tych, których pasjonuje motoryzacyjna przeszłość.

Tym razem imprezą towarzyszącą giełdzie „motostaroci” będzie wystawa samochodów amerykańskich z lat 20. i 30. ubiegłego wieku. Organizatorzy zamierzają pokazać 10 aut należących do polskich kolekcjonerów. Część z nich jest w doskonałym stanie technicznym, ale będą również takie, przed którymi jeszcze długie lata renowacji.

To ma być moje pierwsze auto, jako pasjonata zabytkowej motoryzacji, od zawsze fana BMW. Raczej nie do codziennej jazdy.

W ogłoszeniu napisane, właścicielem był starszy pan;) Ale naprawdę wnętrze bardzo zadbane. Położyłem sie na glebęi co widzę: progi nawet ok, tylko w miejscach na lewarek widoczna zaawansowana korozja. Auto było malowane, ale zrobione dość dobrze. Drzwi na rogach były już czymś łatane, ale nie ma tragedii. Przednie nadkola ok, tył gorzej, ale nie tak źle aby robić reperaturką. Oryginalny szyberdach. Podłoga bardzo ładna. Ostatni walczyłem z rdzą na e34 znajomego i teraz zwracam na to dużą uwagę

Silnik ładny, lekki wyciek oleju,ale myślę, ze nie problem, przebieg 220tys km wydaje sie być realny. Największą zaleta jest to, że nie ma gazu. Cena wydaje mi się okazyjna, mam wujka mechanika więc napewno ją sprawdzimy.

Ale ogólnie same pozytywne komentarze o tym aucie. Chciałbym go używać na wypady na giełdy staroci, w weekendy, itp. Bo na codzień było by mi trochę szkoda i dla mnie na codzień za drogo, a gazu napewno nie założę...

Dane z mocą i pojemnością pochodzą z dowodu rejestracyjnego, wiec nie do końca muszą być prawidłowe...

Dziś spotkałem znajomego pasjonata kamperów (czasem go widywałem na giełdzie w Warszawie) , który w ukryciu restaurował coś co mnie dziś powaliło na kolana.
Tak w dużym skrócie: GAZ 51 z roku produkcji 1949. Silnik 3.5 benzyna (żaden LPG!). Jest to jednostka bazująca na dolnozaworówce Warszawy tylko z + dwa cylindry.
Samochód generalnie zrobiony jest w USSR style > Ruskie sierpy- młoty na dachu, dodatki z baaardzo minionej epoki i głośniki zewnętrzne z których leci muza rosyjska. Drzwi drewniane na zawiasach metalowych, kiera w pełnym drewnie. Tapicerka szoferki i części mieszkalnej naprawdę nieźle wykonana i co najważniejsze- pasująca do całości. Opony 20 calowe wykopane spod ziemi... i wiele innych.

Najważniejsze, że pojazd ma 95% oryginału i jest wpisany do rejestru pojazdów zabytkowych RP. Restauracja trwała 3 lata i pochłoneła cirka 30.000 pln nie licząc pracy właściciela. Kamper z tyłu ma szyberdach, okna opuszczane na paskach , komin z kwasówki i ławe która może się przekształcić w łóżko.

Generalnie auto zostało przygotowane pod przewozy do ślubu bądź do wykorzystywania na imprezach plenerowych. Oczywiście nie bez znaczenia była tutaj miłość do pojazdów kampingowych właściciela... bo inaczej pojazd by nie powstał.

Z innych ciekawostek: Spalanie cirka 30 litrów na 100 km. V- max 70- 80 km/h.

I co powiecie? Znane są starsze kampery?

1
pyragn, Święte słowa !

Przy okazji dodam że 1 maja też jest zlot na Śląskiej giełdzie samochodowej w Mysłowicach !

Mieszkam w pobliżu to jestem tam co roku !

Zjeżdżają się auta zabytkowe, Harleyowcy, Motocykle zabytkowe, i też te nowe

Jest scena i zawsze jest są jakieś koncerty np. w 2005 był Perfekt, TSA, i cos tam jeszcze !

I mi się to zawsze podoba Zapraszam ! Dam więcej info. Jak będą rozwieszać plakaty i mnie w mieście !

A zapomniałem dodać że jest tam jeszcze rajd samochodów zabytkowych i motocykli, no ale żeby się zapisać trzeba mieć starszy motocykl.

W najbliższy piątek i sobotę (11 - 12 maja) na łódzkim stadionie KS Start odbędzie się kolejna edycja Moto Weteran Bazar.

To jedna z największych w Polsce giełda dla miłośników motocykli zabytkowych i klasycznych, militariów i zabytkowej techniki. Jednym słowem uczta dla tych, których pasjonuje motoryzacyjna przeszłość.

Tym razem imprezą towarzyszącą giełdzie „motostaroci” będzie wystawa samochodów amerykańskich z lat 20. i 30. ubiegłego wieku. Organizatorzy zamierzają pokazać 10 aut należących do polskich kolekcjonerów. Część z nich jest w doskonałym stanie technicznym, ale będą również takie, przed którymi jeszcze długie lata renowacji.



źródło: motofakty.pl

Uzywalem, jest ok. Trzeba tylko dosyc ostroznie kalkulowac srednia predkosc,
szczegolnie brac poprawke na korki i przejscia graniczne w weekendy.
Pozdrowka,
Gawel



| Pewnie to pytanie juz padlo ale spytam jeszcze raz czy ktos wie gdzie
moge
| na www znalezc jakas dobra mape (program) ktora pzowi szczegolowo
zaplanowac
| trase pordrozy autem po Europie.

Na www to pewnie nie znajdziesz, ale polecam
Microsoft AutoRoute Express Europe. Wychodzi
aktualizacja co roku, na obecny wyszla juz dobre
pare miesiecy temu i jest dosyc rozpowszechniona.
Licencja kosztuje chyba okolo 80-100 zl (moge sie
mylic), znajdziesz tez pirata na gieldzie
(oczywiscie do niczego nie namawiam...).
Program umozliwia wytyczenie dowolnej trasy
przejazdu, zaplanowanie przystankow w dowolnych
miejscach, ma opcje wyznaczania najlepszej
trasy (zarowno ze wzgledu na dlugosc, jak i np.
szybkosc przejazdu - czyli preferuje autostrady),
mozesz podac koszty benzyny i srednie spalanie
auta na roznych rodzajach drogi i przy roznych
predkosciach srednich, a na podstawie tego otrzymasz
przewidywane zuzycie paliwa, koszt paliwa i szczegolowo
rozpisane czasy przejazdu poszczegolnych odcinkow,
a nawet informacje o tym, kiedy nalezy zatankowac
(to dla blondynek). Co jest w nim rewelacyjne (moim zdaniem)
to fakt, ze ma bardzo duza bade danych o wszelakich
punktach turystycznych po drodze. Mam na mysli wszystkie
hotele, campingi, plaze, zabytki, itp. W zeszlym roku
jechalem sobie wzdluz Lazurowego Wybrzeza i zatrzymywalem
sie na campingach TYLKO na podstawie tego programu.
Wszystko sie zgadzalo co do uliczki, prawie jakbym
mial nawigacje w aucie. Szczerze polecam.

Pozdrawiam,
Piotr



giełdzie zabytkowych aut w kraju kwitnącej wiśni przez prezesa Toyoty Yakamote Toyota jako
nowy wzór samochodów.

Witaj,

A ja wciąż z uporem maniaka pytam:
Czy nie będzie na akcyzę okresu przejściowego - tak jak na wiele
innych uregulowań unijnych ?
Na tej samej stronie giełdy jest też artykuł o wystąpieniu Polski,
teraz już po podpisaniu traktatu, o okres przejściowy na akcyzę na
paliwa.
Jak widać nie wymaga to specjalnego zachodu aby taki okres
przejsciowy otrzymać, a może na akcyzę samochodową już jest zgoda.

Nie wiem czy czytałeś artykuł, czy od razu udzielają się emocje.
Jest tam napisane: "(...)barierą na wozy używane ma być akcyza."
"(...) resort ma nadzieję, że taką konstrukcję akcyzy obroni, gdy
ktoś ją zaskarży po akcesie Polski do Unii". Więc Twoje obawy
dotyczące utrzymania akcyzy są słuszne. Mnie cieszy zniesienie
Euro 2. Normy Euro będą wymagane, ale ... nie jak obecnie dla
używanych samochodów już rejestrowanych wcześniej (w UE). Oczywiście
nowe samochody będą musiały spełniać normy Euro. Ale w UE samochód
raz zarejestrowany, jest zarejestrowany i nie wymagane są oświadczenia
Euro2 przy ponownej rejestracji przez kolejnego właściciela. I taka
sama zasada ma być wprowadzona u nas. Pomijając już te zalety, czy
nie uważasz, że wolny rynek jest zawsze lepszy od rynku przesadnie
regulowanego ? Okres przejściowy mógłby być. Mnie zresztą nie chodzi
o opłaty, ale o ten idiotyczny wymóg Euro 2, który dyskryminuje
wszystkie samochody starsze, które akurat dla mnie są interesujące.
Ceny w miarę nowych samochodów np. na mobile.de. wcale nie odbiegają
od polskich cen i to bez doliczania dodatkowych opłat, które w pewnej
części i tak pozostaną. Miłośnicy zabytków na pewno będą mieli
przyjemniejsze życie, ale ta zmiana przy obecnym deficycie
samochodów używanych będzie miała same złe skutki w szerszym ujęciu.
Na drogach pojawi się wcale nie dużo dobrych, używanych samochodów
z zachodu, ale masa złomu. Z tym, że nowe auta można będzie (może)
korzystniej kupić zagranicą i to może być jedyna, oprócz kwestii
zabytków, dobra wiadomość.

--
Best regards,
Rafaellop - AR 166 3.0 V6 Diavola Rossa 226 KM
http://rafaellop.qs.pl
// "There is nothing more that we hate in this country
// than a winner - and the 166 is just that..." J. Clarkson

Automobilista jest to miesięcznik poświęcony pojazdom zabytkowych [naprawy ,opisy starych aut ,motocykli ,giełda części itp]

1. Każdą osobę piszącą w tym dziale bezwzględnie obowiązuje Regulamin ogólny forum BMW Klub Polska.

2. W dziale Old & Youngtimer pisać mogą wszyscy zarejstrowani użytkownicy forum.

3. Dział dotyczy następujących modeli BMW z lat 1928-1988 (do BMW E28 włącznie).

4. W odpowiednim czasie decyzją Zarządu BMW Klub Polska dział Old & Youngtimer może zostać rozszerzony o inne modele

5. Samochody użytkowników chcących czynnie uczestniczyć w życiu działu powinny spełaniać następujące kryteria:
- jak największa oryginalność
- brak ingerencji w wygląd i mechanikę pojazdu (tzw. tuningu, stylingu itp.)
- wszelki tuning nie mający zbyt wiele wspólnego z tuningiem dokonanym przez fabrycznych tunerow BMW jest niemile widziany
- jak największa kompletność

6. Na temat instalacji gazowych rozmawiamy w dziale Spalanie & Paliwa alternatywne

7. Dział Old & Youngtimer ma za zadanie:
- jednoczyć ludzi o tych samych zainteresowaniach i podobnym podejściu do zabytkowej motoryzacji bez względu na wiek właściciela,
- wzajemną doraźną pomoc w znajdowaniu części i doprowadzaniu aut do stanu oryginalnego.

8. Założeniem jest JAKOŚĆ a nie ilość.

9. Ogłoszenia o sprzedaży/kupnie części dedykowanych youngtimerom należy umieszczać w temacie Giełda Old & Young - czesci sprzedam/kupie lub jeśli ktoś w woli w ogólnym dziale giełdy forumowej, nowe tematy będące ogłoszeniami będą usuwane.

10. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących działu proszę pisać do Modertora działu.


podać
link do jakiejś strony gdzie to jest przedstawione?
Za każdą fatygę z góry wielkie dzieki.
Pozdr Piotrek


1. Bierzesz pieniądze, jedziesz do Niemiec.
2. Na miejscu stwierdzasz że większość sensownych samochodów w komisach już
dawno została zadatkowana przez Polaków.
3. Błądzisz po okolicy, a w komisach same zabytki.
4. Bierzesz gazetę i szukasz w ogłoszeniach, jak umiesz dobrze niemiecki to
się dogadasz jak nie to i tak zrozumiesz że auto już jakiś Polak kupił.
5. Jedziesz na giełdę gdzie Niemcy pochodzenia tureckiego wciskają złom.
6. Jakimś cudem gdzieś w komisie na zadupiu, znajdujesz samochód, nie śpisz
od 36h, zaczynasz byś poirytowany.
7. Okazuje się  że auto ma nieważny od miesiąca TUV, czerwonych tablic bez
TUV'u nie dają, a na żółtych nie można sprowadzać...
8. Motasz się cudujesz, chcesz przewozić auto lawetą przez granicę, a od
granicy kupić od jakiegoś laweciarza na parkingu lewe tablice i jechać, ale
się boisz konsekwencji w razie kontroli drogowej.
9. Jakimś cudem udaje Ci się zrobić wyjazdowy TUV. Ewentualnie wieziesz auto
lawetą do sibie. Nie śpisz od 48h.
10. Masz tablice na autko, ale jesteś tak zmęczony że wpadasz do środka i
zasypiasz.

Dobra, tu koniec części ironiczno-faktycznej, jesteś w Polsce, zaczynają się
prawdziwe schody.
1. Idziesz do urzędu celnego, przemiła pani zza biurka mało nie wyskakuje
pytając gdzie jest przegląd?
2. Jedziesz na przegląd, z jednej stacji diagnostycznej wysyłają Cię do
drugiej, bo oni tego nie robią.
3. W między czasie, kończy się ważność tablic i ubezpieczenia, więc auto do
urzędu celnego wieziesz na lawecie, żeby zrobili ,,oględziny" czyli po 4
godzinach czekania i latania z papierami, schodzi taki znudzony urzędasem, i
ogląda numery nadwozia.
4. Tydzień jak nie dłużej czekasz na papierek o zapłaceniu akcyzy.
5. Warto w tym czasie załatwić tłumaczenie dokumentów.
6. Idziesz do skarbowego, tracisz pół dnia na stanie w kolejkach i użeranie
się przemiłymi paniami w prawie wszystkich pokojach po kolei.
7. Potem tylko z całym stosem papierów do urzędu powiatowego, rejestrujesz,
płacisz jeszcze 500 zł gratis za cholerną książkę pojazdu, i za tablice,
znaczki itd. ~160 zł.
8. Ubezpieczasz. I gotowe.

W sumie, wszystko może trwać ok. 2 tygodnie...

A co do samych Niemiec, to w promieniu ~200km od granicy raczej nic nie
znajdziesz, wszystko wykupione, albo zadatkowane przez handlarzy.
Lepiej złap kontakt z jakimś laweciarze, który zna okolice i wie co i jak
załatwiać, oni często mają ciekawe samochody pozadatkowane w Niemczech, i
znają dobre komisy, często na uboczu, albo tak schowane jak ten gdzie
braliśmy ostatnio Vento.

Pozdrawiam!


Wieżowce tchną w nas życie

Rozmawiał Michał Tusk
2008-02-25, ostatnia aktualizacja 2008-02-25 21:03

- Jeśli Trójmiasto ma zamiar być metropolią, pomogą mu wieżowce. To w nich mieszkają ludzie, którzy dużo zarabiają i szybko wydają pieniądze - mówi pracujący na co dzień w Paryżu architekt prof. Stanisław Fiszer

Michał Tusk: W Gdańsku trwa dyskusja dotycząca wysokich budynków. Z jednej strony są miłośnicy historii, którzy widzą przyszłość miasta w pielęgnowaniu jego zabytków. Z drugiej ci, dla których wieżowce są symbolem rozwoju i metropolizacji.

Stanisław Fiszer: Sukces polega na połączeniu obu tych elementów. Jeśli Gdańsk ma być europejską metropolią, to musi przestać być jedynie repliką miasta sprzed wojny, wydeptywaną przez wycieczki przedszkolaków i niemieckich emerytów. Na Zachodzie już dawno zrozumiano, że wieżowiec jest nie tylko budowlą, jest także czymś, co wprowadza w przestrzeń "nowy typ człowieka". W nowoczesnych wieżowcach mieszkają ludzie o specyficznym stylu życia, z pieniędzmi, ale także ze zdolnością szybkiego ich wydawania. To właśnie oni o godz. 19, po pracy, ruszają w miasto, szukając restauracji, odwiedzając teatr czy kino. Właśnie takie osoby tworzą istotę metropolii. Jeśli Gdańsk ma ambicję pójścia w tę stronę, wieżowce są jedną z lepszych i skuteczniejszych metod.

Pojawiają się głosy, że prawdziwą metropolię tworzą wysokie biurowce, a wieże mieszkalne to tylko proteza rozwoju i wynik chciwości deweloperów.

- To nieprawda. Moda na wysokie apartamentowce pojawiła się na całym świecie, a nie tylko w Polsce czy Trójmieście.

Przeciwnicy wysokiej zabudowy wymieniają jej wady - znaczny wzrost ruchu samochodowego, zaburzenie panoramy, itd.

- To chyba nie o takich wieżowcach mówimy. Nowoczesne budowle tego typu zniechęcają swoich lokatorów do korzystania z auta. Wieżowce buduje się w centrum - dzięki każdemu z nich kilkaset osób ma blisko do pracy czy do kina, więc problem motoryzacji odpada. Powiem więcej - wieżowce należą do najbardziej ekologicznych budynków. Wyposaża się je w różne systemy, np. wykorzystania wody deszczowej, siły wiatru czy promieni słonecznych. Do tego dochodzi np. przetwarzanie odpadów wewnątrz budynku, np. kompostu z mieszkań do jego ogrzewania.

Równie często w stosunku do wieżowców pada pytanie: "Jeśli tak, to gdzie?".

Pierwsza odpowiedź - w centrum. Tu muszę powiedzieć o moich obawach dotyczących sztandarowego gdańskiego projektu, jakim jest Młode Miasto na terenach postoczniowych. Problemem Gdańska jest brak typowo miejskiego życia w zabytkowym Śródmieściu. Budowa Młodego Miasta może to zjawisko pogłębić. Jeśli zbudujemy blisko siebie, na małej przestrzeni wiele apartamentowców, centra handlowe i usługowe, to mieszkańcom nowej dzielnicy nie będzie się po prostu chciało odwiedzać Śródmieścia - wszystko, czego potrzebują, będzie na miejscu. Obie dzielnice są bowiem sztucznie podzielone przez teren pomiędzy ul. Wałową a Podwalem Staromiejskim - gdzie zabudowa historyczna się nie zachowała, ale rygory konserwatorskie zakazują w praktyce zbudowania czegoś, co ożywiłoby okolicę i scaliło Młode Miasto z Głównym. Nie będę ukrywał, że taki projekt przygotowaliśmy. Chodzi dokładnie o wybudowanie na miejscu wieżowca Organiki - dawniej Proremu - nowego, wyższego, mieszczącego rozmaite funkcje. To jest według mnie sposób na to, by centrum Gdańska stało się spójną, tętniącą życiem przestrzenią. Obecnie ta część Śródmieścia to skutek myśli urbanistycznej z czasów PRL, z zachowanymi paroma budynkami z czasów historycznych.

A tereny nadmorskie?

- Tu zalecałbym ostrożność. Źle by się stało, gdyby w Gdańsku powstały szpalery wysokich budynków przy plaży niczym w hiszpańskim Benidormie.

Kim jest profesor Stanisław Fiszer

To architekt prowadzący pracownie w Warszawie i Paryżu. Ukończył Politechnikę Gdańską w 1959 r. Jego najbardziej znane projekty to gmach Archiwów Narodowych w Paryżu, ambasada Japonii we Francji, warszawski budynek Giełdy Papierów Wartościowych, czy prefektura we francuskim Besancon. Fiszer jest także autorem zwycięskiego projektu gdyńskiego Centrum Kultury.

Źródło: Gazeta Wyborcza Trójmiasto

Auto Świat wydał periodyk pt.

"Wielka księga legend motoryzacji"

Poszedłem dziś do kiosku kupić nowe Classicauto - patrzę i widzę to wydawnictwo AŚ. Kupiłem i... nie żałuję.

Kosztuje 24.90zł - objętość 196 stron. Ładnie wydane.

A teraz przybliżę Wam wszystkim pełny spis treści.

• Warszawa 223
• Syrena 105
• Mikrus MR300
• Polski Fiat 125p/FSO 1500
• Polski Fiat 126p
• Polonez Coupe
• Dawnych reklam czar
• Alfa Romeo Alfasud
• Alfa Romeo Spider
• Aston Martin DB6
• Audi 80
• Audi Coupe GT 5S
• BMW 503
• BMW 2002 ti
• BMW 635 CSi
• BMW 318i
• Chevrolet Camaro
• Chevrolet Corvette
• Citroen Traction Avant
• Citroen 2CV
• Citroen DS
• Citroen GSA
• DAF 600 Variomatic
• Datsun 240Z
• Ferrari Dino 246 GT
• Ferrari Mondial
• Fiat 500 Gardiniera
• Fiat X 1/9
• Fiat 124 Abarth Spider
• Ford Taunus 12M Coupe
• Ford Zephyr MK 1
• Ford RS2000
• Ford Capri
• Ford Mustang
• GAZ Wołga 24
• Jaguar E-Type
• Jaguar XJS
• Lamborghini Miura SV
• Lancia Aurelia B20 GT
• Lancia Fulvia Zagato
• Lancia Delta
• Lancia A112 Abarth
• Land Rover Serie III
• Łada (WAZ) 2101
• Mazda RX7
• Mercedes - Benz 300SL
• Mercedes - Benz 180
• Mercedes - Benz 300 Adenauer
• Mercedes - Benz 600
• Mercedes - Benz 220S
• Mercedes - Benz 190
• Mitsubishi Pajero I
• Morgan Plus 4
• McLaren F1
• Opel Kadett B
• Opel Ascona B
• Opel Monza
• Opel Manta
• Opel GT
• Opel Commodore A
• Peugeot 404
• Peugeot 504
• Porsche 356
• Porsche 911 Turbo
• Porsche 924
• Renault 4
• Renault 8
• Renault 5 Turbo
• Saab 96
• Saab 900 Turbo
• Skoda Octavia
• Seat 850
• Suzuki LJ80
• Tatra 613
• Toyota Corolla
• Toyota Celica
• Trabant 601
• Triumph Spitfire
• Triumph TR6
• VW Garbus
• VW 1600 LE
• VW Golf I
• Volvo PV544
• Volvo Amazon
• Volvo 240
• Wars 1.1
• Wartburg 353
• Zastava 101/ Zastava Skala 55
• Teksty z "myszką"
• Gdzie kupić zabytkowe auto?
• Rejestracja auta zabytkowego
Giełdy - gdzie i kiedy?
• Gdzie zdobyć części ?
• Kluby w sieci
• Zloty, rajdy, spotkania
• Muzea motoryzacji
• Oldtimery w internecie
• Cennik aut
• Klasyfikacja oldtimerów

To wszystko. Biorę się za czytanie. Serdecznie, serdecznie polecam.

OFICJALNE INFO:

Truck & Bus Show Poland - Międzynarodowa Wystawa Transportu i Logistyki.

W dniach 19-21 maja 2006 roku na terenie lotniska wojskowego w Bydgoszczy odbędzie się I Międzynarodowa Wystawa Transportu i Logistyki Truck & Bus Show Poland pod Patronatem Prezydenta miasta Bydgoszczy.
Impreza ta poza swoim branżowym charakterem będzie imprezą kulturalną dla mieszkańców Bydgoszczy. W planie m.in. koncert zespołu Dżem oraz występy zespołów country: Drink Bar, Texway, Sąsiedzi Gustawa. Nie zapomniano i o dzieciach - będą mogły poszaleć w wesołym miasteczku (np. karuzela, dmuchana zjeżdżalnia, trampoliny).

RAMOWY PROGRAM WYSTAWY
"TRZY DNI ROZMÓW, BIZNESU I ROZRYWKI"

PIĄTEK - 19 maja

6.00 - 13.00 Instalacja stoisk, rozstawianie namiotów, przyłączanie energii elektrycznej, instalacja stoisk gastronomicznych, instalacja sceny, przyjazd pojazdów zabytkowych, stuningowanych i motocykli, montaż banerów reklamowych itp., instalacja centrum prasowo-radiowego, studio Akademii Transportu, instalacja punktów zabezpieczeń i sekretariatu imprezy.

14.00 - 19.00 Zwiedzanie wystawy przez przewośników, zaproszonych kontrahentów i gości oraz wystawców. Indywidualne rozmowy biznesowe na stanowiskach wystawowych (Dzień Branżowy).

19.00 - 21.00 Koncert zespołu "Dżem"

21.30 Hotel CITY - Kolacja i spotkanie przedstawicieli dużych firm transportowych i operatorów logistycznych z Polski, Czech, Słowacji, Ukrainy, Litwy (ok. 40 delegacji).

SOBOTA - 20 maja

9.00 Otwarcie Wystawy dla zwiedzających.

10.00 Przejazd przez miasto kolumny amerykańskich i stuningowanych trucków poprzedzonych grupą Harley-Davidson'ów. Trasa przejazdu: Lotnisko - Szubińska - Grudziądzka - Zbożowy Rynek - Toruńska - Rondo Toruńskie - Rondo Fordońskie - Jagiellońska - Rondo Jagiellonów - Focha - Rondo Grunwaldzkie - Szubińska - Lotnisko.

9.00 - 11.00 Walne Zgromadzenie Kujawsko Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Międzynarodowych, Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Turystyki.

9.00 - 13.00 Kontynuacja spotkania przedstawicieli dużych firm transportowych i operatorów logistycznych z Polski, Czech, Słowacji, Ukrainy, Litwy

13.00 Spotkanie honorowych patronów, przedstawicieli organizacji transportowych, przedstawicieli wystawców, gazet, radia i TV z gospodarzami wystawy (namiot Akademii Transportu).

14.00 Oficjalne otwarcie Wystawy (scena główna).

15.00 Konferencja prasowa z wręczaniem wyróżnień branżowych (namiot Akademii Transportu).

17.00 - 18.00 Wręczanie nagród za udział w konkursach (scena główna).

18.00 Zakończenie I - go Dnia Wystawy

19.00 Zabytkowa sala bankietowa ujęcia wody w Lasku Gdańskim - Raut dla wyróżnionych wystawców, VIP-ów oraz zaproszonych gości (wręczanie głównych nagród i wyróżnień - tylko na zaproszenia).

IMPREZY TOWARZYSZĄCE

"Trucker - zawód z przyszłością"

"Minutka dla wystawcy" - 15 minutowe prezentacje głównych wystawców - redaktor na stoisku, wywiady, nowinki, prezentacje aut, popisy - indywidualne spektakle przygotowane przez dealerów (scena główna + pas startowy).

Konkurs na najładniejszą ciężarówkę w kategorii "Tuning Truck" - eliminacje.

Konkurencje sprawnościowo - rekreacyjne dla drużyn zgłoszonych przez zaproszone stowarzyszenia przewoźników (pas startowy).

Panel dyskusyjny - "Jedwabny szlak " przyszłość transportu" (namiot Akademii Transportu). "Trucker " zawód z przyszłością" - program Akademii Transportu.

"Nauka szansą dla młodych" - prezentacje WSG, ZSS z eksponatami, zaproszonych szkół średnich.

Giełda turystyczna i prezentacje autokarów (namiot N + pas startowy).

Skoki na bungee, jazdy quadami, jazdy truckami, strzelnica sportowa, transport konny (powozy), lotnie, jazda kelnerska samochodem po torze przeszkód, jazdy i testy aut dostawczych, terenowych, ogródki jordanowskie, jazda z kierowcą rajdowym (teren wystawy).

Występy solistów i zespołów muzycznych (scena główna).

NIEDZIELA - 21 maja

9.00 Otwarcie Wystawy dla zwiedzających.

16.00 - 17.00 Wręczanie nagród za udział w konkursach (scena główna).

17.00 Oficjalne zakończenie Wystawy (scena główna).

IMPREZY TOWARZYSZĄCE
"Bezpieczne drogi"

Bezpieczna podróż - akcja ulotka - film w autokarach - inicjatywy Fundacji Akademia Transportu (scena główna).

Konkurs na najładniejszą ciężarówkę w kategorii "Tuning Truck" - finał.

Pokaz sprzętu i oddziałów wojskowych (pas startowy).

Pokaz: pierwsza pomoc w wypadkach drogowych, autokar, ranni, akcja pomocy, straż, pogotowie - inscenizacje (pas startowy).

Próby "Łosia" truckami, tor przeszkód - działanie układów antypoślizgowych, wyprowadzanie dużych pojazdów z poślizgu, gwałtowne hamowanie przed przeszkodą - makieta samochodu (pas startowy).

Konkursy dla kierowców i drużyn wystawców (pas startowy).

Skoki na bungee, jazdy quadami, jazdy truckami, strzelnica sportowa, transport konny (powozy), lotnie, jazda kelnerska samochodem po torze przeszkód, jazdy i testy aut dostawczych, terenowych, ogródki jordanowskie, jazda z kierowcą rajdowym (teren wystawy).

Występy solistów i zespołów muzycznych (scena główna).

Moi drodzy klubowicze,
przez ostatnie kilka dni miałem przyjemność porozmawiać szczerze z kilkoma osobami w naszym klubie, wiele sie dowiedziałem i wiele sie wyjaśniło wszelkie spory zostały zażegnane i wreszcie nastał lad i porządek:)

Nie mniej jednak chciałbym poznać Wasza opinie podsumowująca 8 lat mojej działanosci klubowej i podjąć pewne decyzje. Nim poproszę Was o odział w ankiecie proszę zapoznać sie z dotychczasowymi osiągnięciami będącymi udziałem naszego klubu:

Zacznijmy od strony klubowej www.klubzastava.org będącej w całości moim tworem (ponad 5000 stron, ponad 10000 plików), ale nie tylko ta strona gdyż wcześniej mięliśmy jeszcze kilka innych wersji http://www.klubzastava.or...erwisu_www.htm.

Teraz lista zlotów:
I Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 30 czerwca - 1 lipca 2001 r.
II Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 25 sierpnia 2001 r.
III Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 04-05 maja 2002 r.
IV Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 21 września 2002 r.
V Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 01-04 maja 2003 r.
VI Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 20-21 września 2003 r.
VII Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 01-03 maja 2004 r.
VIII Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 18-19 września 2004 r.
IX Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 30.4-03.05 2005 r.
X Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 17-18 września 2005 r.
XI Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 29.04-03.05 2006 r.
XII Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 16-17 września 2006 r.
XIII Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 28.04-03.05 2007 r.
XIV Zjazd Klubu Zastava "Borki - Kiełbikowa Strzecha" 01-02 września 2007 r.

Lokalne spotkania klubowiczów:
I lokalne spotkanie klubowiczów "Sucha Beskidzka 2000" 22 lipca 2000 r.
II lokalne spotkanie klubowiczów "Warszawa 2001" 27 stycznia 2001 r.
IV lokalne spotkanie klubowiczów "Warszawa 2001" 2 czerwca 2001 r.
VIII lokalne spotkanie klubowiczów Żyrardów 08 marca 2003 r.
IX lokalne spotkanie klubowiczów Kraków 07 października 2003 r.
X lokalne spotkanie klubowiczów Kraków 03 listopada 2003 r.
XI lokalne spotkanie klubowiczów Warszawa 16 lipca 2005 r.
XIV lokalne spotkanie klubowiczów Warszawa 29 lipca 2006 r.

Okazjonalne spotkania klubowiczów:
Rajd Samochodów Zabytkowych Politechniki Warszawskiej 9 czerwca 2001 r.
I okazjonalne spotkanie klubowiczów Chlewiska 08 września 2002 r.
II okazjonalne spotkanie klubowiczów Chlewiska 24 sierpnia 2003 r.
III okazjonalne spotkanie klubowiczów Warszawa - Otrębusy 08 luty 2004 r.
IV okazjonalne spotkanie klubowiczów Chlewiska 22 sierpnia 2004 r.
V okazjonalne spotkanie klubowiczów Wrocław 04 czerwca 2005 r.
VI okazjonalne spotkanie klubowiczów Chlewiska 21sierpnia 2005 r
Prelekcja Klubu Zastava w Muzeum Techniki w Warszawie 9 listopada 2003 r.
TVN Turbo i Klub Zastava - materiał dla programu Legendy PRLu 19 grudnia 2004 r.
I GT Classic Grand Prix 17 kwietnia 2005 r.
Klub Zastava w Zastava Automobili Kragujevac 17-19 października 2005
10-lecie kanału Planete Warszawa 1 grudnia 2006

Najważniejsze są jednak:
-Prezentacja naszego klubu w Kragujevac
-Legendy PRL
-10-lecie Planete
które udało się zorganizować dzięki mojej uporczywości i dążeniu do osiągnięcia sukcesu klubowego, ale mamy tez artykuły w prasie które by sie nie ukazały gdyby nie walka o nasz wizerunek:

Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Automobilista cz. 1
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Automobilista cz. 2
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Giełda samochodowa cz. 1
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Giełda samochodowa cz. 2
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Giełda samochodowa cz. 3
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Giełda samochodowa cz. 4
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Giełda samochodowa cz. 5
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Giełda Samochodowa cz. 6
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Giełda Samochodowa cz. 7 NOWY !
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Auto po gwarancji cz. 2
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Auto po gwarancji cz. 2
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie MOTOR cz. 2
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie MOTOR cz. 2
Artykuł o Klubie Zastava w gazecie Auto Tuning Świat

Wszystkiemu towarzysza nasze loga (zlotowe i trophy), które powstały w domowym zaciszu aby ubarwić szyby Waszych autek.

Podsumowując mogę śmiało stwierdzić ze stwotrzyłem markę naszego klubu - nasz klub jest rozpoznawalny nie tylko w Polsce ale i na całym świecie. Nasz klub odwiedziło 180 tysięcy ludzi z całego świata - mamy wielu przyjaciół nawet za granica o czym świadczy jedno ze spotkań klubowych z udziałem przyjaciół z Czech (także dzięki mojej pracy nad wspólnym spotkaniem).

Proszę Was o analizę osiągnięć i podjecie decyzji - czy jako prezes klubu zastava powinienem w dalszym ciągu działać na rzecz klubu i rowijać klub, który stworzyłem w imię Zastavy?

Jeśli okaże sie ze jestem Wam dalej potrzebny możecie być pewni ze wiele sie jeszcze wydarzy w naszym klubie dzięki czemu nasz klub jeszcze bardziej zapisze sie w historii motoryzacji.

Proszę bardzo o używanie w swoich postach polskich znaków. - moderator